neděle 19. srpna 2012

Výlet na Moravu

Včera nastal den D. Na 18. srpna 2012 jsme měli naplánovaný výlet na zámek Lednici.  Vstávala jsem ráno v šest hodin. Oblékla jsem se, provedla ranní hygienu, nasnídala se a potom jsem poslušně vyčkávala strýcova příjezdu. Kolem čtvrt na osm zaparkoval před naším domkem a já popadla batoh a vyrazila jsem k autu. Hurá na cestu!



Cesta trvala přibližně dvě hodiny, které byly úděsné! Se strýcem a tetou jsme občas prohodili pár slov, v pozadí hrálo rádio a mě neuvěřitelně bolel zadek. A taky se mi po půli cesty začalo dělat špatně. Proto nerada sedím vzadu, ale neměla jsem na výběr.

Jako první jsme zajeli na Lednici. Prošli jsme si celý areál tohoto zámku, kde to bylo přímo pohádkové. Považuji za umění složení těch květin na zámecké zahradě. A samotný zámek. Tady by se hezky žilo...
















Další zastávkou byl zámek Valtice, kde to bylo také nádherné. Všechno se chlubí luxusem a propracovaností a já se pochopitelně nemohla vynadívat..




Ups..úplně jsem zapomněla na Janův hrad, který byl naprosto skvostný. Hezčí hrad jsem snad nikdy v životě neviděla. Opět jsme prošli jen areálem hradu, kde se navíc právě konala svatba.



Pokračujeme v cestě. Další zastávkou byl Mikulecký zámek, který byl taky úžasný, ale o něco méně než ty dva předešlé. Odtud moc fotek nemám, ale v Mikulově také měli zrovna nějaké krojované slavnosti, hody, takže jsem fotila i to. V Mikulově jsme ještě navštívili židovskou katedrálu a pochopitelně, když jsme byli na Moravě nejméně dva vinné sklípky a jedno muzeum o víně - jak se vyrábí a pod.










Když to shodnotím, tak na Moravě bylo úžasně. Kdybych měla možnost bydlet tam, tak to beru všemi deseti už jen proto, že tam je to o dost osobitější než tady u nás.
Domů jsme se vrátili (+-) kolem šesté hodiny večerní a musím říct, že jsem pak byla vážně ráda, když jsem si šla lehnout.


1 komentář:

  1. A to si vem, že Lednice procházela renovací :D a viděla jsi žraloka? :D jinak všechno tam je opravdu moc hezký, sama jsem tam byla, na Janův hrad jsem dokonce z Břeclavi jela na kole, hezky 2-4 km (nevím, kolik přesně to bylo) tam a zase zpátky, takže i trošku makačka :D a navíc tam zrovna měli ukázku starodávných potapěčů, a takových těch kol, kde má jedno kolo velikánský a jedno malý, a tak.. :) Hlavně, že sis to tam užila :)

    OdpovědětVymazat